Tuesday, April 15, 2014

کدام اتاق؟ کدام لوستر؟

لوستر جزو وسايلي است که علاوه  بر زيباسازي و نورپردازي، دکوراسيون خانه شما را هم چشم نوازتر خواهد کرد. اولين چيزي که براي انتخاب لوستر بايد به آن توجه کنيد، فضاي مورد نظر شماست. اين که وسعت فضاي اتاق کم است يا زياد، سقف آن اتاق بلند است يا کوتاه، آيا اتاق نشيمن شما سقف کاذب و چراغ هالوژن هم دارد يا نه، جزو نکات بسيار مهمي است که براي انتخاب لوستر، حتما بايد به آن ها توجه کنيد.
*اگر فضاي اتاق نشيمن شما کوچک است، بهتر است از لوسترهايي با شاخه ها و چراغ هاي کمتر استفاده کنيد چرا که اگر لوستري با چراغ هاي زياد انتخاب کنيد در صورت اضافه بودن مجبورهستيد برخي لامپ ها را باز کنيد که نماي نازيبايي به لوستر شما مي دهد.
*در صورتي که سقف خانه تان چندان بلند نيست، بهتر است لوستر بلند و آويز انتخاب نکنيد چراکه سقف خانه را کوتاه تر نشان مي دهد. پس بهتر است مدل هاي سقفي را انتخاب کنيد و در کنار آن يک چراغ ديوارکوب يا يک آباژور هماهنگ با طراحي لوسترتان انتخاب کنيد. البته اگر تصميم گرفتيد بالاي ميز ناهارخوري تان لوستر نصب کنيد، حتي در صورت کوتاه بودن سقف مي توانيد از مدل هاي آويز و بلند استفاده کنيد تا نور تمام ميز را روشن کند.
*چيدمان و دکوراسيون خانه در انتخاب نوع لوستر بسيار مهم است مثلا اگر دکوراسيون شما سلطنتي يا سنتي است، بهتر است لوستر هاي کريستالي با طرح هاي کلاسيک انتخاب کنيد يا اگر مبلمان استيل داريد لوستري انتخاب کنيد که شاخه هاي آن در جهات مختلف طوري تنظيم شود که تمام قطعات مبلمان شما را به يک ميزان روشن نشان بدهد. به طور کلي تعيين محل مناسب براي نصب لوستر بسيار مهم است و انتخاب محل نامناسب، مي تواند کل دکوراسيون شما را تحت تاثير قرار دهد.
*همان قدر که لوستر براي اتاق نشيمن جذاب است براي اتاق خواب، نور لوسترها چندان دوست داشتني نيست و قطعا شما ترجيح مي دهيد به جاي آن، يک ديوارکوب کم نور يا يک آباژور داشته باشيد.
*رنگ لوسترها بايد مطابق رنگ چيدمان ديگر لوازم منزل باشد اما از آن جا که شما لوستر را مانند پرده يا مبلمان زود به زود تعويض نخواهيد کرد، سعي کنيد رنگي انتخاب کنيد که هميشه شيک و جديد به نظر برسد و با چند نوع دکوراسيون همخواني داشته باشد.
*علاوه بر رنگ خود لوستر رنگ چراغ ها و نحوه نورپردازي هم اهميت فراواني دارد و بهتر است از چراغ هاي آفتابي و مهتابي با رنگ هاي متفاوت استفاده کنيد تا نور يکرنگ لوستر چشم تان را اذيت نکند و رنگ دکوراسيون منزل تان را هم تحت تاثير قرار ندهد.
*اگر لوستري انتخاب مي کنيد که حباب دارد، حواس تان باشد که از مدل هايي انتخاب کنيد که حباب هاي استاندارد و معمول تري دارد تا در صورت شکستن يکي، بتوانيد حباب آن را دوباره جايگزين کنيد. دقت کنيد که بدنه لوستري که انتخاب مي کنيد پيچيدگي هاي چنداني نداشته باشد تا از شر دردسر تميز کردن انحناهاي پر پيچ  و خم آن در امان باشيد.

No comments:

Post a Comment